Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 22 maart 2024
Het is een paar dagen geleden dat ik een blog heb geplaatst. Het ging mentaal wat bergafwaarts, waardoor het mij niet lukte om een blog te schrijven voor jullie. Ik heb de afgelopen dagen mijn emoties proberen te onderdrukken... met emotie eten. Ik heb dus helaas weer veel eetbuien gehad en zit weer terug op hetzelfde gewicht als voor het vasten. Om precies te zijn, 72 kg op de weegschaal. "Onder de 70, dat moet lukken toch voor april" dacht ik. Deze gedachte, gemotiveerd, gaat helaas gepaard met veel gedachten aan eetbuien "Dat ene paaseitje kan wel, nog eentje kan ook nog wel" of als ik langs de broodjes loop in de supermarkt "Dat ruikt goed, dat heb ik al lang niet op, ik kan best wel 2 broodjes nemen". Maar dan bedenk ik mij net voor de kassa dat ik ook nog zin heb in wat zoets en zouts. Vervolgens loop ik de winkel uit met een zak snoep, chips, 2 broodjes, chocolade, en koek. Dat is hoe de afgelopen dagen zijn verlopen, eetbui na eetbui.
Vanochtend begon anders, mijn stiefmoeder was vannacht bij me blijven slapen dus heb ik samen met haar ontbeten. Ik heb voor ons een omelet klaargemaakt met tomaat, champignons en cottage cheese. Dit smaakte erg goed, en vulde ook goed. Ik had vandaag een vrije dag, geen lessen. Ik moest echter wel wat dingen thuis afmaken voor een verslag. Hier ben ik dan ook mee begonnen met een heerlijke cappuccino met amandelmelk. Mijn stiefmoeder is bij mij thuis komen werken, zodat ik iemand om me heen had voor als het even niet zo goed met me zou gaan. Dit was erg gezellig, maar ook spannend want ik moest hierdoor samen met haar lunchen. Ik heb als lunch 4 cracotte op, 2 belegd met vegetarische filet americain en 2 belegd met zuivelspread bieslook light. Dit vond ik er wel uit zien als een volwaardige lunch, voor maar 186 kcal. Mijn stiefmoeder had trouwens ook niet veel, 1 broodje met een glas drinkyoghurt.
Na de lunch heb ik mijn eetplan voor volgende week bedacht en hierbij een boodschappenlijstje gemaakt. Ook heb ik mijn eigen weightloss journal uitgeprint die ik zelf heb ontworpen. Deze heb ik na de lunch bij een printzaak laten inbinden met ringetjes. Ook ben ik boodschappen gaan doen voor volgende week. Mijn koelkast is weer goed gevuld. Dit is al de 3e week op rij dat ik een eetlijst heb gemaakt. Het is mij tot nu toe niet gelukt om deze te volgen de gehele week, maar volgende week weer een kans. En het gaat er uiteindelijk om hoe vaak je op staat, niet hoe vaak je valt.
In de middag heb ik even in mijn boek gelezen, die ik inmiddels al bijna uit heb, echt heerlijke tijdsbesteding. Ook heb ik nog een lekkere warme douche genomen. Rond 17:00 uur ben ik avondeten gaan koken voor mijzelf. Mijn stiefmoeder is rond 16:30 uur weggegaan naar haar huis. Voor mij stond op het menu: oosterse wokschotel. Ik had bij deze wokschotel zero rijst genomen. Dit vulde erg goed en smaakte ook erg goed, zeker nog eens maken. Voor de extra touch zaten er vegetarische kipstukjes doorheen. Ik vind deze super lekker, dus het was een soort beloning voor dat de dag goed was gegaan dat ik nu dit mocht eten.
Na het avondeten liep mijn spanning op, dus heb ik een lorazepam ingenomen en ben ik nogmaals onder de douche gegaan. Daarna ben ik lekker gaan bloggen. Tijdens het bloggen kwam ik erachter hoeveel rust het mij eigenlijk geeft om op te schrijven wat ik heb gedaan en om zo nog eens stil te staan bij sommige momenten op de dag. Hoe sommige dingen goed gingen, maar ook hoe ik dingen in het vervolg anders aan kan pakken. Inmiddels was het al 19:00 uur en heb ik nog even in mijn boek gelezen. Iets voor 19:30 uur vertrok ik naar het kantoor van mijn woonbegeleiding voor mijn dagelijkse afspraak. We hebben even een planning gemaakt voor dit weekend voor wat houvast. Ook hebben wij spelletje Rummikub gespeeld, helaas verloren. Daarna ben ik lekker mijn bed in gekropen met mijn e-reader.
Het is een paar dagen geleden dat ik een blog heb geplaatst. Het ging mentaal wat bergafwaarts, waardoor het mij niet lukte om een blog te schrijven voor jullie. Ik heb de afgelopen dagen mijn emoties proberen te onderdrukken... met emotie eten. Ik heb dus helaas weer veel eetbuien gehad en zit weer terug op hetzelfde gewicht als voor het vasten. Om precies te zijn, 72 kg op de weegschaal. "Onder de 70, dat moet lukken toch voor april" dacht ik. Deze gedachte, gemotiveerd, gaat helaas gepaard met veel gedachten aan eetbuien "Dat ene paaseitje kan wel, nog eentje kan ook nog wel" of als ik langs de broodjes loop in de supermarkt "Dat ruikt goed, dat heb ik al lang niet op, ik kan best wel 2 broodjes nemen". Maar dan bedenk ik mij net voor de kassa dat ik ook nog zin heb in wat zoets en zouts. Vervolgens loop ik de winkel uit met een zak snoep, chips, 2 broodjes, chocolade, en koek. Dat is hoe de afgelopen dagen zijn verlopen, eetbui na eetbui.
Vanochtend begon anders, mijn stiefmoeder was vannacht bij me blijven slapen dus heb ik samen met haar ontbeten. Ik heb voor ons een omelet klaargemaakt met tomaat, champignons en cottage cheese. Dit smaakte erg goed, en vulde ook goed. Ik had vandaag een vrije dag, geen lessen. Ik moest echter wel wat dingen thuis afmaken voor een verslag. Hier ben ik dan ook mee begonnen met een heerlijke cappuccino met amandelmelk. Mijn stiefmoeder is bij mij thuis komen werken, zodat ik iemand om me heen had voor als het even niet zo goed met me zou gaan. Dit was erg gezellig, maar ook spannend want ik moest hierdoor samen met haar lunchen. Ik heb als lunch 4 cracotte op, 2 belegd met vegetarische filet americain en 2 belegd met zuivelspread bieslook light. Dit vond ik er wel uit zien als een volwaardige lunch, voor maar 186 kcal. Mijn stiefmoeder had trouwens ook niet veel, 1 broodje met een glas drinkyoghurt.
Na de lunch heb ik mijn eetplan voor volgende week bedacht en hierbij een boodschappenlijstje gemaakt. Ook heb ik mijn eigen weightloss journal uitgeprint die ik zelf heb ontworpen. Deze heb ik na de lunch bij een printzaak laten inbinden met ringetjes. Ook ben ik boodschappen gaan doen voor volgende week. Mijn koelkast is weer goed gevuld. Dit is al de 3e week op rij dat ik een eetlijst heb gemaakt. Het is mij tot nu toe niet gelukt om deze te volgen de gehele week, maar volgende week weer een kans. En het gaat er uiteindelijk om hoe vaak je op staat, niet hoe vaak je valt.
In de middag heb ik even in mijn boek gelezen, die ik inmiddels al bijna uit heb, echt heerlijke tijdsbesteding. Ook heb ik nog een lekkere warme douche genomen. Rond 17:00 uur ben ik avondeten gaan koken voor mijzelf. Mijn stiefmoeder is rond 16:30 uur weggegaan naar haar huis. Voor mij stond op het menu: oosterse wokschotel. Ik had bij deze wokschotel zero rijst genomen. Dit vulde erg goed en smaakte ook erg goed, zeker nog eens maken. Voor de extra touch zaten er vegetarische kipstukjes doorheen. Ik vind deze super lekker, dus het was een soort beloning voor dat de dag goed was gegaan dat ik nu dit mocht eten.
Na het avondeten liep mijn spanning op, dus heb ik een lorazepam ingenomen en ben ik nogmaals onder de douche gegaan. Daarna ben ik lekker gaan bloggen. Tijdens het bloggen kwam ik erachter hoeveel rust het mij eigenlijk geeft om op te schrijven wat ik heb gedaan en om zo nog eens stil te staan bij sommige momenten op de dag. Hoe sommige dingen goed gingen, maar ook hoe ik dingen in het vervolg anders aan kan pakken. Inmiddels was het al 19:00 uur en heb ik nog even in mijn boek gelezen. Iets voor 19:30 uur vertrok ik naar het kantoor van mijn woonbegeleiding voor mijn dagelijkse afspraak. We hebben even een planning gemaakt voor dit weekend voor wat houvast. Ook hebben wij spelletje Rummikub gespeeld, helaas verloren. Daarna ben ik lekker mijn bed in gekropen met mijn e-reader.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 23 maart 2024
Ik werd vanochtend wakker rond 07:00 uur. Ik ben mij toen zoals gewoonlijk gaan wegen volgens mijn routine. Ik was afgevallen, en maar gelukkig ook. Mijn gewicht was door de eetbuien weer flink omhoog gegaan dus er moest zo snel mogelijk zo veel mogelijk vanaf. Ik heb mij aangekleed en ben daarna gaan ontbijten en heb mijn lunch klaargemaakt om mee te nemen. Ik zou vandaag namelijk met mijn stiefmoeder op pad gaan, winkelcentra bezoeken. Ik had voor de lunch 4 cracotte klaargemaakt met vegetarische filet americain. "Ik heb dan wel de meest kcal arme crackers genomen, maar voor mijn stiefmoeder ziet dit eruit als een goed gevulde lunch" ging door mijn hoofd heen.
Mijn stiefmoeder haalde mij rond 09:00 uur op zodat we de drukte voor waren. Het was iets meer als een uur in de auto er naar toe. In de auto heb ik mijn boek uitgelezen en daarna nog even gekletst. Rond 10:30 hadden we eindelijk een parkeerplek, het was al druk op de vroege ochtend. We zijn een aantal winkels binnen geweest, wat spulletjes gekocht, en daarna gaan lunchen op een bankje in de zon buiten het winkelcentra. Het weer was vandaag wisselvallig, we hadden maar net geluk dat de zon scheen. Toen we weer naar binnen gingen om de laatste winkels te bezoeken begon het te hagelen buiten. Rond 13:00 uur zaten we weer in de auto terug naar mijn plekje. Ik had niet zo een beste nacht gehad dus heb ik op de terugweg lekker geslapen in de auto.
Eenmaal bij mij thuis hebben we nog even een nieuw spelletje gespeeld dat we hadden gekocht. Het is nog even goed oefenen, want je moet een pokerface opzetten bij dit spel en daar ben ik niet zo goed in. Misschien als ik genoeg oefen dat het me lukt en dat ik het ook kan "misbruiken" voor als iemand mij vragen stelt over of ik wel genoeg eet. Wat we waren vergeten te kopen waren canvassen om op te verven, deze hebben we daarom bij mij in de buurt nog even gauw gehaald. Daarna is mijn stiefmoeder naar huis gegaan. Ik heb even op Pinterest gekeken wat ik wilde verven en ben daarna dit gaan voorbereiden door te starten met een laag gesso. Terwijl dit moest drogen heb ik mijn avondeten klaargemaakt, kerrie-paksoi soep. Dit smaakte weer heerlijk en het vulde ook goed. Doordat ik de hele dag druk bezig was geweest heb ik bijna niet aan eten en/ of bewegen gedacht. Dit was eigenlijk heerlijk, even een rustig hoofd en genieten van het moment.
Na het avondeten ben ik verder gegaan met mijn schilderij en om 19:30 uur kwam woonbegeleiding langs huis voor de afspraak. Ik had deze woonbegeleider al een tijdje niet gesproken dus we hadden veel bij te kletsen. Daarnaast hebben we het ook over de moeilijke momenten gehad, maar het is mij wel gelukt om het onderwerp "eten" te vermijden. Na de afspraak ben ik mij gaan klaarmaken voor bed, het was toch een best intensieve dag geweest. Ik heb nog even gauw een nieuw boek gedownload voor op mijn e-reader en daarna heb ik nog even in mijn nieuwe boek gelezen. Rond 21:30 uur heb ik mijn boek weggelegd en ben ik gaan slapen.
Ik werd vanochtend wakker rond 07:00 uur. Ik ben mij toen zoals gewoonlijk gaan wegen volgens mijn routine. Ik was afgevallen, en maar gelukkig ook. Mijn gewicht was door de eetbuien weer flink omhoog gegaan dus er moest zo snel mogelijk zo veel mogelijk vanaf. Ik heb mij aangekleed en ben daarna gaan ontbijten en heb mijn lunch klaargemaakt om mee te nemen. Ik zou vandaag namelijk met mijn stiefmoeder op pad gaan, winkelcentra bezoeken. Ik had voor de lunch 4 cracotte klaargemaakt met vegetarische filet americain. "Ik heb dan wel de meest kcal arme crackers genomen, maar voor mijn stiefmoeder ziet dit eruit als een goed gevulde lunch" ging door mijn hoofd heen.
Mijn stiefmoeder haalde mij rond 09:00 uur op zodat we de drukte voor waren. Het was iets meer als een uur in de auto er naar toe. In de auto heb ik mijn boek uitgelezen en daarna nog even gekletst. Rond 10:30 hadden we eindelijk een parkeerplek, het was al druk op de vroege ochtend. We zijn een aantal winkels binnen geweest, wat spulletjes gekocht, en daarna gaan lunchen op een bankje in de zon buiten het winkelcentra. Het weer was vandaag wisselvallig, we hadden maar net geluk dat de zon scheen. Toen we weer naar binnen gingen om de laatste winkels te bezoeken begon het te hagelen buiten. Rond 13:00 uur zaten we weer in de auto terug naar mijn plekje. Ik had niet zo een beste nacht gehad dus heb ik op de terugweg lekker geslapen in de auto.
Eenmaal bij mij thuis hebben we nog even een nieuw spelletje gespeeld dat we hadden gekocht. Het is nog even goed oefenen, want je moet een pokerface opzetten bij dit spel en daar ben ik niet zo goed in. Misschien als ik genoeg oefen dat het me lukt en dat ik het ook kan "misbruiken" voor als iemand mij vragen stelt over of ik wel genoeg eet. Wat we waren vergeten te kopen waren canvassen om op te verven, deze hebben we daarom bij mij in de buurt nog even gauw gehaald. Daarna is mijn stiefmoeder naar huis gegaan. Ik heb even op Pinterest gekeken wat ik wilde verven en ben daarna dit gaan voorbereiden door te starten met een laag gesso. Terwijl dit moest drogen heb ik mijn avondeten klaargemaakt, kerrie-paksoi soep. Dit smaakte weer heerlijk en het vulde ook goed. Doordat ik de hele dag druk bezig was geweest heb ik bijna niet aan eten en/ of bewegen gedacht. Dit was eigenlijk heerlijk, even een rustig hoofd en genieten van het moment.
Na het avondeten ben ik verder gegaan met mijn schilderij en om 19:30 uur kwam woonbegeleiding langs huis voor de afspraak. Ik had deze woonbegeleider al een tijdje niet gesproken dus we hadden veel bij te kletsen. Daarnaast hebben we het ook over de moeilijke momenten gehad, maar het is mij wel gelukt om het onderwerp "eten" te vermijden. Na de afspraak ben ik mij gaan klaarmaken voor bed, het was toch een best intensieve dag geweest. Ik heb nog even gauw een nieuw boek gedownload voor op mijn e-reader en daarna heb ik nog even in mijn nieuwe boek gelezen. Rond 21:30 uur heb ik mijn boek weggelegd en ben ik gaan slapen.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 24 maart 2024
Vanochtend werd ik wakker rond 07:00 uur. Ik ben toen naar het toilet gegaan en mij daarna gaan wegen. Ik was vergeleken met gisteren 0,9 kg afgevallen, een feestje! Ik ben toen weer terug mijn bed in gedoken en heb nog even boek gelezen. Ik was blijkbaar weer opnieuw in slaap gevallen, want ik werd weer wakker rond 10:00 uur. Om 10:15 zou mijn stiefmoeder komen om te helpen met de kooi van de gerbils en mijn dakterras poetsen en mijn ramen te boenen. Ik ben toen nog even snel gaan ontbijten met magere kwark en verse aardbeien.
Toen mijn stiefmoeder er was zijn we begonnen met de kooi schoonmaken, daarna mijn kamer te poetsen en mijn ramen te boenen. Om 12:00 uur ging de supermarkt open dus hebben we voor mijn stiefmoeder lunch gekocht, ik had voor mijzelf nog in huis. Als lunch had ik teriyaki noodles. Er zit hier relatief veel zout in vergeleken met wat ik normaal binnen krijg, dus ik ben bang morgen vocht vast te houden. Het smaakte, ondanks de 300 kcal, wel heel goed. Daarna zijn we mijn dakterras gaan boenen, er was veel mos op mijn tegels gaan groeien. Mijn stiefmoeder had ook paaseieren gekocht, dus daar heb ik er eentje van genomen. Ik probeer de laatste dagen ongeveer 1000 kcal per dag te eten, omdat ik merk dat ik dan minder last heb van eetbuien.
In de middag ben ik ook nog even met haar naar de winkels toegegaan om meer verfspullen te kopen, want ik had nog niet genoeg (oeps). Daarna ben ik even lekker gaan douchen en heb ik mijn schilderij afgemaakt. Rond 18:00 uur ben ik avondeten gaan maken, een oosterse wokschotel met zero rijst. Ik had nog veel zin in een toetje dus ben ik nog even snel langs de supermarkt gegaan. Ik had gekozen voor een echt kindertoetje waar je chocolade bolletjes aan toevoegt. Ik kwam hierdoor vandaag uit op een totaal van 976 kcal. In de avond heb ik met vriendinnen gebeld en om 19:30 uur had ik afspraak met woonbegeleiding. Daarna ben ik redelijk snel gaan slapen, want ik was erg moe.
Vanochtend werd ik wakker rond 07:00 uur. Ik ben toen naar het toilet gegaan en mij daarna gaan wegen. Ik was vergeleken met gisteren 0,9 kg afgevallen, een feestje! Ik ben toen weer terug mijn bed in gedoken en heb nog even boek gelezen. Ik was blijkbaar weer opnieuw in slaap gevallen, want ik werd weer wakker rond 10:00 uur. Om 10:15 zou mijn stiefmoeder komen om te helpen met de kooi van de gerbils en mijn dakterras poetsen en mijn ramen te boenen. Ik ben toen nog even snel gaan ontbijten met magere kwark en verse aardbeien.
Toen mijn stiefmoeder er was zijn we begonnen met de kooi schoonmaken, daarna mijn kamer te poetsen en mijn ramen te boenen. Om 12:00 uur ging de supermarkt open dus hebben we voor mijn stiefmoeder lunch gekocht, ik had voor mijzelf nog in huis. Als lunch had ik teriyaki noodles. Er zit hier relatief veel zout in vergeleken met wat ik normaal binnen krijg, dus ik ben bang morgen vocht vast te houden. Het smaakte, ondanks de 300 kcal, wel heel goed. Daarna zijn we mijn dakterras gaan boenen, er was veel mos op mijn tegels gaan groeien. Mijn stiefmoeder had ook paaseieren gekocht, dus daar heb ik er eentje van genomen. Ik probeer de laatste dagen ongeveer 1000 kcal per dag te eten, omdat ik merk dat ik dan minder last heb van eetbuien.
In de middag ben ik ook nog even met haar naar de winkels toegegaan om meer verfspullen te kopen, want ik had nog niet genoeg (oeps). Daarna ben ik even lekker gaan douchen en heb ik mijn schilderij afgemaakt. Rond 18:00 uur ben ik avondeten gaan maken, een oosterse wokschotel met zero rijst. Ik had nog veel zin in een toetje dus ben ik nog even snel langs de supermarkt gegaan. Ik had gekozen voor een echt kindertoetje waar je chocolade bolletjes aan toevoegt. Ik kwam hierdoor vandaag uit op een totaal van 976 kcal. In de avond heb ik met vriendinnen gebeld en om 19:30 uur had ik afspraak met woonbegeleiding. Daarna ben ik redelijk snel gaan slapen, want ik was erg moe.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 30 maart 2024
Ik heb een hele hectische week achter de rug gehad. Mentaal ging het echt de kant van crisis op, en veel ritjes naar de HAP moeten maken door zelfbeschadiging. Gelukkig is het mij gisteren gelukt na 4 dagen wel, een dag niet te snijden. Ik had hierdoor het gevoel de controle weer terug te kunnen krijgen. Ik was door alle crisismomenten veel aan het emotie eten geweest de afgelopen week. Ik vond het fijn dat ik gisteren het gevoel had de controle terug te hebben. Nu nog de controle over het eten weer terug krijgen.
Ik heb daarom gisteren een plan voor de komende week gemaakt, ik ga het "mandarijn dieet" doen vanaf vandaag. Deze kan je bekijken bij de diëten op het forum (viewtopic.php?t=1408). Ik heb hier gisteren best wel lang de tijd voor genomen om dit in elkaar te zetten. Vanochtend toen ik wakker werd had ik eigenlijk heel erg de motivatie om me oprecht aan dit plan te houden vandaag. Ik ben daarom mijn dag begonnen met boodschappen in huis te halen voor de hele week. Daarna kon ik lekker gaan ontbijten met mijn magere kwark en een mandarijntje erin. De ochtend heb ik verder gespendeerd achter de computer. Ik vond het namelijk zo leuk om een dieet op te stellen voor een week dat ik dit nog eens heb gedaan, maar dan een aardbeien dieet (viewtopic.php?t=1413).
In de ochtend is mijn stiefmoeder ook nog langs gekomen en zijn we samen naar de kringloop gegaan om te zoeken naar tuinmeubelen voor op mijn dakterras die nu maar 1 stoel heeft. Helaas niets gevonden in de kringloop. Thuis heb ik geluncht met 4 crackers met cottage cheese en mandarijn. Echt een heerlijke combinatie, zeker aan te raden. Daarna ben ik voor het eerst sinds een week weer een rondje gaan wandelen buiten. Het voelt zo fijn om terug de controle te hebben, om Ana weer aan mijn zijde te hebben. 'S middags stuurde mijn stiefmoeder mij een appje met een foto van een rotan tuinstoel die ze in de stad had gezien, en deze was ook nog eens afgeprijsd. Ze heeft deze uiteraard voor me meegenomen. Rond 17:00 uur kwam zij langs om deze op mijn dakterras neer te zetten. Het begint echt al een geheel te worden, heel blij mee. Binnenkort nog even wat planten kopen en potten om het wat groener te maken.
'S middags heb ik verder niet veel gedaan. Ik had nog een mandarijn en cappuccino als tussendoortje genomen en om 18:00 uur ben ik avondeten gaan maken. Een salade met uiteraard mandarijn en brie, walnoten, ijsbergsla, rucola en wortel. Ik had nog als extraatje voor mezelf een toetje gekocht, magere sinaasappelkwark. Het smaakte allebei zeer goed. Ik heb na het avondeten nog even op TikTok gescrolled en op Vinted gekeken voor schoenen. Ik heb een paar Converse All Stars in het Beige gekocht. Ik heb veel beige kleding, en denk dat dit echt de kers op de taart is voor mijn outfits.
Om 19:30 uur had ik mijn standaardafspraak met woonbegeleiding. We hebben 2 potjes Rummikub gespeeld waarvan ik er 1 heb gewonnen. Het was fijn om even niet bezig te zijn met eten en bewegen in mijn hoofd. Hoe fijn ik het ook vind om er continu aan te denken, zodat ik de controle in handen hou. Na mijn afspraak heb ik mijn sterrenlamp aangezet en ben ik in bed deze blog gaan schrijven. Rond 21:30 ging ik lekker slapen.

Ik heb een hele hectische week achter de rug gehad. Mentaal ging het echt de kant van crisis op, en veel ritjes naar de HAP moeten maken door zelfbeschadiging. Gelukkig is het mij gisteren gelukt na 4 dagen wel, een dag niet te snijden. Ik had hierdoor het gevoel de controle weer terug te kunnen krijgen. Ik was door alle crisismomenten veel aan het emotie eten geweest de afgelopen week. Ik vond het fijn dat ik gisteren het gevoel had de controle terug te hebben. Nu nog de controle over het eten weer terug krijgen.
Ik heb daarom gisteren een plan voor de komende week gemaakt, ik ga het "mandarijn dieet" doen vanaf vandaag. Deze kan je bekijken bij de diëten op het forum (viewtopic.php?t=1408). Ik heb hier gisteren best wel lang de tijd voor genomen om dit in elkaar te zetten. Vanochtend toen ik wakker werd had ik eigenlijk heel erg de motivatie om me oprecht aan dit plan te houden vandaag. Ik ben daarom mijn dag begonnen met boodschappen in huis te halen voor de hele week. Daarna kon ik lekker gaan ontbijten met mijn magere kwark en een mandarijntje erin. De ochtend heb ik verder gespendeerd achter de computer. Ik vond het namelijk zo leuk om een dieet op te stellen voor een week dat ik dit nog eens heb gedaan, maar dan een aardbeien dieet (viewtopic.php?t=1413).
In de ochtend is mijn stiefmoeder ook nog langs gekomen en zijn we samen naar de kringloop gegaan om te zoeken naar tuinmeubelen voor op mijn dakterras die nu maar 1 stoel heeft. Helaas niets gevonden in de kringloop. Thuis heb ik geluncht met 4 crackers met cottage cheese en mandarijn. Echt een heerlijke combinatie, zeker aan te raden. Daarna ben ik voor het eerst sinds een week weer een rondje gaan wandelen buiten. Het voelt zo fijn om terug de controle te hebben, om Ana weer aan mijn zijde te hebben. 'S middags stuurde mijn stiefmoeder mij een appje met een foto van een rotan tuinstoel die ze in de stad had gezien, en deze was ook nog eens afgeprijsd. Ze heeft deze uiteraard voor me meegenomen. Rond 17:00 uur kwam zij langs om deze op mijn dakterras neer te zetten. Het begint echt al een geheel te worden, heel blij mee. Binnenkort nog even wat planten kopen en potten om het wat groener te maken.
'S middags heb ik verder niet veel gedaan. Ik had nog een mandarijn en cappuccino als tussendoortje genomen en om 18:00 uur ben ik avondeten gaan maken. Een salade met uiteraard mandarijn en brie, walnoten, ijsbergsla, rucola en wortel. Ik had nog als extraatje voor mezelf een toetje gekocht, magere sinaasappelkwark. Het smaakte allebei zeer goed. Ik heb na het avondeten nog even op TikTok gescrolled en op Vinted gekeken voor schoenen. Ik heb een paar Converse All Stars in het Beige gekocht. Ik heb veel beige kleding, en denk dat dit echt de kers op de taart is voor mijn outfits.
Om 19:30 uur had ik mijn standaardafspraak met woonbegeleiding. We hebben 2 potjes Rummikub gespeeld waarvan ik er 1 heb gewonnen. Het was fijn om even niet bezig te zijn met eten en bewegen in mijn hoofd. Hoe fijn ik het ook vind om er continu aan te denken, zodat ik de controle in handen hou. Na mijn afspraak heb ik mijn sterrenlamp aangezet en ben ik in bed deze blog gaan schrijven. Rond 21:30 ging ik lekker slapen.

- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 31 maart 2024
Vanochtend toen ik wakker werd wilde ik mij eigenlijk wegen. Ik had het idee dat ik wel afgevallen zou zijn, ik had immers gisteren mijn dieetplan gevolgd en het voelde alsof ik de controle weer terug in handen had. Ik heb uiteindelijk besloten om mijzelf niet te wegen. Ik had namelijk eerder met mijzelf de afspraak gemaakt me te wegen op 1 april, dat zou morgen zijn. Ik ben toen nog heel even in bed blijven liggen en heb op mijn Nintendo Switch Mario Bros gespeeld. Dit had ik al veel te lang niet gedaan, ik kon hier fijne afleiding in vinden.
Rond 09:00 uur ben ik gaan ontbijten, meteen al mijn medicatie ingenomen. Daarna ben ik nog even een sudoku gaan oplossen. Rond 10:00 à 10:30 uur kwam mijn stiefmoeder om mij te helpen met mijn dakterras op te fleuren. Het was behoorlijk kaal nu. We hebben eerst mijn kerstlampjes (die ik nog had hangen) anders opgehangen, waardoor het nu meer sfeerverlichting is. Daarna hebben we amen geluncht. Toen zij even op het toilet was heb ik mijn beleg kunnen afwegen, dit gaf mij rust. Ik had 4 matze's met cottage cheese en mandarijn. Deze gekke combinatie blijft me verbazen hoe lekker.
Na de lunch zijn we vertrokken naar het tuincentrum om planten te kopen voor mijn dakterras en inspiratie op te doen voor een extra zit plekje. We zijn lang binnen geweest. Ik heb 3 nieuwe buitenplanten met nieuwe potten, en een hangmat standaard. Mijn stiefmoeder en vader hadden nog een hangmat liggen die zij niet gebruikten. Deze mocht ik daarom overnemen. We hebben thuis de hangmat standaard in elkaar gezet en de hangmat even opgehangen om te kijken hoe het eruit ziet. Het ziet er mega knus uit en ligt heel comfortabel. De planten maakten het helemaal af, mijn dakterras begint een beetje eigen te worden.
Door alle drukke afleiding vandaag had ik nog bijna niks gegeten, alleen nog maar ontbijt en lunch. Het was inmiddels 17:00 uur en had wel honger gekregen. Maar als ik nu al zou gaan avondeten dan zou ik later op de avond weer honger krijgen. Dus ik had besloten om nog even een rondje te gaan wandelen, het was nu droog. Het was de hele dag al een beetje wisselvallig weer. Ik dacht mooi tussen de buien door een wandeling te maken, maar de laatste 10 minuten van mijn wandeling begon het keihard te regenen. Na mijn wandeling heb ik thuis even warme droge kleding aangedaan. Ook heb ik mijn schone was opgehangen, daarna ben ik mijn avondeten gaan klaarmaken. Ik had witlofsalade met appel, mandarijn, veldsla, vegetarische kipstukjes en een mosterd dressing. Weer een vreemde combinatie, maar zo lekker.
Ik had na het avondeten de moed verzameld om de afwas te doen. Dit was nogal veel geworden, zeker nu mijn stiefmoeder ook bij mij had geluncht. Om 19:30 uur had ik de afspraak met woonbegeleiding. We kwamen erop uit dat er de afgelopen dagen best veel positieve veranderingen zijn, ik vind dit moeilijk maar probeer het te accepteren. Daarna hebben we nog een potje Rummikub gespeeld. Helaas verloren, maar oefening baart kunst. Na mijn afspraak heb ik nog even aan mijn crisisplan gewerkt. Ik had deze uitgewisseld met andere leden van PS en die hebben mij geholpen mijne weer aan te vullen. Ik was gemotiveerd om dit te doen, dit zorgde voor een stukje controle wat ik fijn vond. Ik ben hier ongeveer 1,5 à 2 uur mee bezig geweest. Rond 10 uur heb ik het naar mijn behandelaren gestuurd en heb ik mijn sterrenlamp aangezet met een rustig muziekje en ben ik lekker gaan slapen.

Vanochtend toen ik wakker werd wilde ik mij eigenlijk wegen. Ik had het idee dat ik wel afgevallen zou zijn, ik had immers gisteren mijn dieetplan gevolgd en het voelde alsof ik de controle weer terug in handen had. Ik heb uiteindelijk besloten om mijzelf niet te wegen. Ik had namelijk eerder met mijzelf de afspraak gemaakt me te wegen op 1 april, dat zou morgen zijn. Ik ben toen nog heel even in bed blijven liggen en heb op mijn Nintendo Switch Mario Bros gespeeld. Dit had ik al veel te lang niet gedaan, ik kon hier fijne afleiding in vinden.
Rond 09:00 uur ben ik gaan ontbijten, meteen al mijn medicatie ingenomen. Daarna ben ik nog even een sudoku gaan oplossen. Rond 10:00 à 10:30 uur kwam mijn stiefmoeder om mij te helpen met mijn dakterras op te fleuren. Het was behoorlijk kaal nu. We hebben eerst mijn kerstlampjes (die ik nog had hangen) anders opgehangen, waardoor het nu meer sfeerverlichting is. Daarna hebben we amen geluncht. Toen zij even op het toilet was heb ik mijn beleg kunnen afwegen, dit gaf mij rust. Ik had 4 matze's met cottage cheese en mandarijn. Deze gekke combinatie blijft me verbazen hoe lekker.
Na de lunch zijn we vertrokken naar het tuincentrum om planten te kopen voor mijn dakterras en inspiratie op te doen voor een extra zit plekje. We zijn lang binnen geweest. Ik heb 3 nieuwe buitenplanten met nieuwe potten, en een hangmat standaard. Mijn stiefmoeder en vader hadden nog een hangmat liggen die zij niet gebruikten. Deze mocht ik daarom overnemen. We hebben thuis de hangmat standaard in elkaar gezet en de hangmat even opgehangen om te kijken hoe het eruit ziet. Het ziet er mega knus uit en ligt heel comfortabel. De planten maakten het helemaal af, mijn dakterras begint een beetje eigen te worden.
Door alle drukke afleiding vandaag had ik nog bijna niks gegeten, alleen nog maar ontbijt en lunch. Het was inmiddels 17:00 uur en had wel honger gekregen. Maar als ik nu al zou gaan avondeten dan zou ik later op de avond weer honger krijgen. Dus ik had besloten om nog even een rondje te gaan wandelen, het was nu droog. Het was de hele dag al een beetje wisselvallig weer. Ik dacht mooi tussen de buien door een wandeling te maken, maar de laatste 10 minuten van mijn wandeling begon het keihard te regenen. Na mijn wandeling heb ik thuis even warme droge kleding aangedaan. Ook heb ik mijn schone was opgehangen, daarna ben ik mijn avondeten gaan klaarmaken. Ik had witlofsalade met appel, mandarijn, veldsla, vegetarische kipstukjes en een mosterd dressing. Weer een vreemde combinatie, maar zo lekker.
Ik had na het avondeten de moed verzameld om de afwas te doen. Dit was nogal veel geworden, zeker nu mijn stiefmoeder ook bij mij had geluncht. Om 19:30 uur had ik de afspraak met woonbegeleiding. We kwamen erop uit dat er de afgelopen dagen best veel positieve veranderingen zijn, ik vind dit moeilijk maar probeer het te accepteren. Daarna hebben we nog een potje Rummikub gespeeld. Helaas verloren, maar oefening baart kunst. Na mijn afspraak heb ik nog even aan mijn crisisplan gewerkt. Ik had deze uitgewisseld met andere leden van PS en die hebben mij geholpen mijne weer aan te vullen. Ik was gemotiveerd om dit te doen, dit zorgde voor een stukje controle wat ik fijn vond. Ik ben hier ongeveer 1,5 à 2 uur mee bezig geweest. Rond 10 uur heb ik het naar mijn behandelaren gestuurd en heb ik mijn sterrenlamp aangezet met een rustig muziekje en ben ik lekker gaan slapen.

- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 1 april 2024
Vanochtend werd ik wakker rond 07:00 uur en toen bedacht k mij "het is 1 april, nieuwe maand, nieuwe week, nieuwe kansen." Ik zou me vandaag weer gaan wegen had ik met mezelf afgesproken. Ik had een schatting gemaakt in mijn hoofd hoeveel ik aangekomen zou zijn na mijn eetbuien. Ik zou volgens mijn berekening rond de 71 kg moeten wegen. Helaas toen ik na mijn routine op de weegschaal stond woog ik ruim 72 kg. Ik schrok hier heel erg van en ben toen huilend terug mijn bed in gekropen. Mijn motivatie voor de dag was weg. ik dacht "waarom heb ik de afgelopen dagen zoveel moeite gedaan om weinig te eten als het toch niet te zien is op de weegschaal?" Toen bedacht ik mij, het zou kunnen dat ik ongesteld moet worden en dat ik daardoor vocht vast houd. Ook zou het kunnen komen doordat ik veel wonden heb die aan het ontsteken zijn en dat deze extra vocht vasthouden.
Rond 09:00 uur ben ik gaan ontbijten met magere kwark en een mandarijn erin. Ik doe nog steeds mijn mandarijn dieet, het valt me erg goed in de smaak. Na mijn ontbijt ben ik mij gaan klaarmaken voor de dag en ben ik nog even in mijn boek gaan lezen. Ook heb ik nog even een spelletje gespeeld op mijn Nintendo Switch, en gekletst met mensen in de chatgroepen. Vandaag zou mijn stiefmoeder om 11:45 uur bij mij zijn, we zouden dan vertrekken naar het winkelcentrum. Ik had namelijk gezien dat de Primark Nijntje kleding verkoopt. Ik moest dit hebben, ik ben namelijk groots Nijntje fan, voor als je dat nog niet wist. Iets na 12:00 uur kwamen we aan bij het winkelcentrum. Ik had eerst de maat M gepakt, dit is mijn normale maat. In de paskamer was dit alleen veel te groot, ik kon dus weer terug om de S te pakken. Ik maakte in mijn hoofd een vreugdedansje. De S viel ook nog wel een beetje ruim, maar de XS was weer te klein. Dus ik heb de S genomen, en deze is nu iets oversized. Dat maakt bij deze outfit niet uit, het is een trui, een joggingbroek en t-shirt.
Na de Primark hebben mijn stiefmoeder en ik even bij de Starbucks wat drinken gehaald, ik had een venti white mocha frappuccino met magere melk (350 kcal). Deze zou ik dan nemen in plaats van een toetje bij mijn avond eten. Ook zou ik mijn lunch en avond eten omwisselen zodat ik bij de lunch een wat voller bord had dan 2 crackers (i.p.v. 4). Ik zou namelijk samen met mijn stiefmoeder gaan lunchen bij mij thuis. Maar eerst zijn we nog langs het tuincentrum gereden om hydrokorrels te kopen voor in mijn plantenpotten buiten zodat deze niet omwaaien.
Na de lunch hebben we veel huishoudelijke taken gedaan: stofzuigen, dweilen, gerbils kooi, schimmel verwijderen, afwas, bed verschonen, gordijnen wassen. En ook nog de hydrokorrels aan mijn plantenpotten toevoegen. Hier waren we rond 17:00 uur mee klaar en toen is zij ook weer vertrokken naar huis. Ik had nog maar 4000 stappen op de teller, dus wilde ik nog even wandelen. Ook is mijn challenge voor deze week elke dag minimaal 1x wandelen, dus vertrok ik iets na 17:00 uur voor mijn wandeling. Iets na 18:00 uur was ik thuis van mijn wandeling. Toen heb ik eerst mijn medicatie ingenomen en daarna ben ik mijn avondeten gaan maken. Ik had als avondeten dus mijn eigenlijke lunch, maar in plaats van 4 crackers had ik er 2 genomen omdat ik mezelf had verwend met de Starbucks. Mijn doel is om onder de 1000 kcal te blijven, en als ik 4 crackers had genomen was dit niet gelukt.
Na het avondeten heb ik voor school voor mijn toets van morgen voorbereid. Dit had ik nog niet echt goed gedaan, niet dat ik nu wel mijn concentratie erbij had. Om 19:30 uur kwam woonbegeleiding langs en hebben we een fijn open gesprek gehad over hoe het met mij gaat. We hadden ook een plannetje voor de avond gemaakt, want mijn spanning was aan het oplopen. Ik ben nadat begeleiding weg was eerst mijn haren gaan wassen, daarna heb ik een muziekje aangezet en mijn sterrenlamp aangezet. Vervolgens heb ik mijn medicatie ingenomen, ben ik in bed gaan zitten met mijn laptop en ben ik het "appel dieet" gaan maken. Nadat deze klaar was heb ik deze blog geschreven en daarna ben ik lekker met een rustig muziekje aan en mijn sterrenlamp aan gaan slapen.

Vanochtend werd ik wakker rond 07:00 uur en toen bedacht k mij "het is 1 april, nieuwe maand, nieuwe week, nieuwe kansen." Ik zou me vandaag weer gaan wegen had ik met mezelf afgesproken. Ik had een schatting gemaakt in mijn hoofd hoeveel ik aangekomen zou zijn na mijn eetbuien. Ik zou volgens mijn berekening rond de 71 kg moeten wegen. Helaas toen ik na mijn routine op de weegschaal stond woog ik ruim 72 kg. Ik schrok hier heel erg van en ben toen huilend terug mijn bed in gekropen. Mijn motivatie voor de dag was weg. ik dacht "waarom heb ik de afgelopen dagen zoveel moeite gedaan om weinig te eten als het toch niet te zien is op de weegschaal?" Toen bedacht ik mij, het zou kunnen dat ik ongesteld moet worden en dat ik daardoor vocht vast houd. Ook zou het kunnen komen doordat ik veel wonden heb die aan het ontsteken zijn en dat deze extra vocht vasthouden.
Rond 09:00 uur ben ik gaan ontbijten met magere kwark en een mandarijn erin. Ik doe nog steeds mijn mandarijn dieet, het valt me erg goed in de smaak. Na mijn ontbijt ben ik mij gaan klaarmaken voor de dag en ben ik nog even in mijn boek gaan lezen. Ook heb ik nog even een spelletje gespeeld op mijn Nintendo Switch, en gekletst met mensen in de chatgroepen. Vandaag zou mijn stiefmoeder om 11:45 uur bij mij zijn, we zouden dan vertrekken naar het winkelcentrum. Ik had namelijk gezien dat de Primark Nijntje kleding verkoopt. Ik moest dit hebben, ik ben namelijk groots Nijntje fan, voor als je dat nog niet wist. Iets na 12:00 uur kwamen we aan bij het winkelcentrum. Ik had eerst de maat M gepakt, dit is mijn normale maat. In de paskamer was dit alleen veel te groot, ik kon dus weer terug om de S te pakken. Ik maakte in mijn hoofd een vreugdedansje. De S viel ook nog wel een beetje ruim, maar de XS was weer te klein. Dus ik heb de S genomen, en deze is nu iets oversized. Dat maakt bij deze outfit niet uit, het is een trui, een joggingbroek en t-shirt.
Na de Primark hebben mijn stiefmoeder en ik even bij de Starbucks wat drinken gehaald, ik had een venti white mocha frappuccino met magere melk (350 kcal). Deze zou ik dan nemen in plaats van een toetje bij mijn avond eten. Ook zou ik mijn lunch en avond eten omwisselen zodat ik bij de lunch een wat voller bord had dan 2 crackers (i.p.v. 4). Ik zou namelijk samen met mijn stiefmoeder gaan lunchen bij mij thuis. Maar eerst zijn we nog langs het tuincentrum gereden om hydrokorrels te kopen voor in mijn plantenpotten buiten zodat deze niet omwaaien.
Na de lunch hebben we veel huishoudelijke taken gedaan: stofzuigen, dweilen, gerbils kooi, schimmel verwijderen, afwas, bed verschonen, gordijnen wassen. En ook nog de hydrokorrels aan mijn plantenpotten toevoegen. Hier waren we rond 17:00 uur mee klaar en toen is zij ook weer vertrokken naar huis. Ik had nog maar 4000 stappen op de teller, dus wilde ik nog even wandelen. Ook is mijn challenge voor deze week elke dag minimaal 1x wandelen, dus vertrok ik iets na 17:00 uur voor mijn wandeling. Iets na 18:00 uur was ik thuis van mijn wandeling. Toen heb ik eerst mijn medicatie ingenomen en daarna ben ik mijn avondeten gaan maken. Ik had als avondeten dus mijn eigenlijke lunch, maar in plaats van 4 crackers had ik er 2 genomen omdat ik mezelf had verwend met de Starbucks. Mijn doel is om onder de 1000 kcal te blijven, en als ik 4 crackers had genomen was dit niet gelukt.
Na het avondeten heb ik voor school voor mijn toets van morgen voorbereid. Dit had ik nog niet echt goed gedaan, niet dat ik nu wel mijn concentratie erbij had. Om 19:30 uur kwam woonbegeleiding langs en hebben we een fijn open gesprek gehad over hoe het met mij gaat. We hadden ook een plannetje voor de avond gemaakt, want mijn spanning was aan het oplopen. Ik ben nadat begeleiding weg was eerst mijn haren gaan wassen, daarna heb ik een muziekje aangezet en mijn sterrenlamp aangezet. Vervolgens heb ik mijn medicatie ingenomen, ben ik in bed gaan zitten met mijn laptop en ben ik het "appel dieet" gaan maken. Nadat deze klaar was heb ik deze blog geschreven en daarna ben ik lekker met een rustig muziekje aan en mijn sterrenlamp aan gaan slapen.

- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 18 augustus 2024
Vanochtend begon mijn dag niet zoals een tijd terug. Ik stond niet op de weegschaal meteen na het naar het toilet gaan. In plaats daarvan werd ik lekker wakker met een breaker als ontbijt. Ik ben de laatste tijd mij steeds meer aan het focussen op herstel. Ik werd vanochtend ook wakker naast mijn lieve vriendin die mij enorm steunt in deze moeilijke, dubbelzijdige tijd. Aan de ene kant vind ik herstel zo fijn en geeft het mij zoveel vrijheid maar aan de andere kant voelt het alsof ik mij alleen maar meer gevangen houd. Want mag ik wel dat koekje extra eten? Dat is toch goed voor mij? Of nee, slecht?
Naast dat mijn dag vol is met zulke dubbelzijdige kwesties kan ik mij overdag veel meer bezig houden met wat ik leuk vindt om te doen. Een tijd terug dacht ik dat mijn hobby's wandelen, zwemmen, eigenlijk alles met beweging was. Maar sinds kort ben ik ook begonnen met armbanden knopen en dat vind ik mega leuk om te doen. Ik heb vandaag met mijn vriendin lekker serie gekeken. Rond 12 uur hebben wij geluncht en heb ik crackers met smeerkaas op en erbij een ijskoffie. Rond 3 uur 's middags kreeg ik wat trek. Ik gaf dit aan bij mijn vriendin en ze stelde voor dat zij wat noedels zou maken voor ons. Ik wilde dit heel graag, maar mijn hoofd schreeuwde nee, nee en nog eens nee. Toch heb ik deze stem overwonnen en heb ik proberen te genieten van mijn noedels met mijn vriendin.
In de avond was ze helaas al naar huis dus moest ik alleen avondeten. Mijn vriendin had aangegeven dat zij niet zo een trek had doordat zij haar wat ziekjes voelde. Dit riep bij mij gedachten naar boven zoals "jij kan nu ook niets eten". Toch besloot ik mijn avondeten klaar te maken wat ik had bedacht, een quiche. Ik had niet naar de kcal gekeken en dacht "ik ga er gewoon van proberen te genieten en ik kijk wat ik op kan". Even later zat de overheerlijke quiche alweer in mijn buik. De nare gedachten begonnen meteen weer. Ik heb toen even wat afleiding gezocht door met begeleiding van mijn beschermd wonen plekje te gaan rummikubben. Helaas 2x verloren, maar goed de afleiding was wel fijn. In de avond heb ik een gezichtmasker op gedaan en daarna nog wat armbanden geknoopt. Daarna ben ik lekker mijn bedje in gekropen en ben ik deze blog gaan schrijven.
Vanochtend begon mijn dag niet zoals een tijd terug. Ik stond niet op de weegschaal meteen na het naar het toilet gaan. In plaats daarvan werd ik lekker wakker met een breaker als ontbijt. Ik ben de laatste tijd mij steeds meer aan het focussen op herstel. Ik werd vanochtend ook wakker naast mijn lieve vriendin die mij enorm steunt in deze moeilijke, dubbelzijdige tijd. Aan de ene kant vind ik herstel zo fijn en geeft het mij zoveel vrijheid maar aan de andere kant voelt het alsof ik mij alleen maar meer gevangen houd. Want mag ik wel dat koekje extra eten? Dat is toch goed voor mij? Of nee, slecht?
Naast dat mijn dag vol is met zulke dubbelzijdige kwesties kan ik mij overdag veel meer bezig houden met wat ik leuk vindt om te doen. Een tijd terug dacht ik dat mijn hobby's wandelen, zwemmen, eigenlijk alles met beweging was. Maar sinds kort ben ik ook begonnen met armbanden knopen en dat vind ik mega leuk om te doen. Ik heb vandaag met mijn vriendin lekker serie gekeken. Rond 12 uur hebben wij geluncht en heb ik crackers met smeerkaas op en erbij een ijskoffie. Rond 3 uur 's middags kreeg ik wat trek. Ik gaf dit aan bij mijn vriendin en ze stelde voor dat zij wat noedels zou maken voor ons. Ik wilde dit heel graag, maar mijn hoofd schreeuwde nee, nee en nog eens nee. Toch heb ik deze stem overwonnen en heb ik proberen te genieten van mijn noedels met mijn vriendin.
In de avond was ze helaas al naar huis dus moest ik alleen avondeten. Mijn vriendin had aangegeven dat zij niet zo een trek had doordat zij haar wat ziekjes voelde. Dit riep bij mij gedachten naar boven zoals "jij kan nu ook niets eten". Toch besloot ik mijn avondeten klaar te maken wat ik had bedacht, een quiche. Ik had niet naar de kcal gekeken en dacht "ik ga er gewoon van proberen te genieten en ik kijk wat ik op kan". Even later zat de overheerlijke quiche alweer in mijn buik. De nare gedachten begonnen meteen weer. Ik heb toen even wat afleiding gezocht door met begeleiding van mijn beschermd wonen plekje te gaan rummikubben. Helaas 2x verloren, maar goed de afleiding was wel fijn. In de avond heb ik een gezichtmasker op gedaan en daarna nog wat armbanden geknoopt. Daarna ben ik lekker mijn bedje in gekropen en ben ik deze blog gaan schrijven.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 6 oktober 2024
Het was 08.00 uur toen ik wakker werd. De eerste vragen met betrekking tot mijn eetstoornis gingen al door mijn hoofd.
Zou ik mij vandaag wegen?
Wanneer kan ik wandelen?
Ik heb mij de afgelopen weken niet meer gewogen. Ik had herstel een echte kans gegeven en durfde door het aankomen niet meer op de weegschaal te staan. Had ik dat nou maar wel gedaan, ging door mijn hoofd. Paar maanden terug woog ik rond de 67 kg. Als ik nu foto's terug zie van toen had ik gewild dat ik had doorgezet. Achteraf gezien was ik zo dicht bij mijn doel. Ik had zelfs al een thigh gap. En nu... nu is alles zo ver weg. Ik weeg zelfs waarschijnlijk boven de 80 kg.
Om de kilo's zo snel mogelijk er weer vanaf te krijgen ben ik weer heel erg bezig met wandelen. Elk weekend komt mijn vriendin en dan is het echter wat lastiger. Zij heeft heel gauw door als ik terug begin te vallen in mijn eetstoornis en dat maakt haar verdrietig. Ik probeer het dus niet opvallend te doen. Alhoewel, zij gaat waarschijnlijk toch de eerste zijn die het opvalt als er weer paar kilo's af zijn.
Ze blijft altijd van vrijdag tot en met zondag. Zondag avond gaat ze dan altijd weer weg. Toen ze nog lag te slapen heb ik gekeken welke trein ze zou pakken zodat ik wist wanneer ik kon gaan wandelen. Ik zou gaan wandelen van half 7 tot half 8. Nouja, ik moest mijn rondje wel iets gaan inkorten want ik heb nog steeds elke avond om half 8 een afspraak met woonbegeleiding.
In de ochtend heb ik 2 eieren op brood voor haar gemaakt met kaas. En voor mezelf 1 ei op brood, zonder kaas. In de middag hebben we noodles gegeten. Ik vind het altijd best eng om zoveel te eten, maar ik wil echt niet dat ze door heeft hoe erg ik aan het terug vallen ben. In de middag belde haar vader en vroeg ze of haar vader haar misschien bij mij thuis op kon halen. Dat zou betekenen dat ze pas laat in de avond weg zou gaan. De stress kwam bij mij al naar boven, want wanneer zou ik nu moeten wandelen?
Maar ze heeft me volgens mij beter door dan ik dacht. Ze vroeg namelijk even later of ik wilde gaan wandelen, want dat zou nu in de avond niet meer kunnen.
In de middag heb ik dus een rondje gewandeld. Mijn rondje moest ik helaas wel wat inkorten dus heb uiteindelijk ongeveer 6000 stappen gezet. Toen ik terug kwam heb ik aangeboden avond eten te maken. Ze vond dit goed, maar ze vroeg zich wel af of ik dit wilde doen zodat ik controle had over het eten. Ik heb gezegd dat ik dit graag voor hou doe, dat klopt ook, maar ik deed het natuurlijk ook zodat ik controle had. Ik had ook de boodschappen gedaan en heb toen veel producten vergeleken zodat ik van alle producten de meest kalorie arme producten had. We hebben groene curry met rijst gegeten, erg lekker.
In de avond heb ik mijn blog afgeschreven en expeditie Robinson gekeken. Ik moet zeggen, er was best goede thinspo in expeditie Robinson. Ik moet bijna ongesteld worden dus de craving naar chocola was behoorlijk aanwezig. Ik heb toen uiteindelijk een klein stukje witte chocolade genomen om deze craving te minderen. Het is uiteindelijk gelukkig bij dit mini stukje gebleven en daarmee heb ik de dag afgesloten op een totaal van 1232 kcal.
Het was 08.00 uur toen ik wakker werd. De eerste vragen met betrekking tot mijn eetstoornis gingen al door mijn hoofd.
Zou ik mij vandaag wegen?
Wanneer kan ik wandelen?
Ik heb mij de afgelopen weken niet meer gewogen. Ik had herstel een echte kans gegeven en durfde door het aankomen niet meer op de weegschaal te staan. Had ik dat nou maar wel gedaan, ging door mijn hoofd. Paar maanden terug woog ik rond de 67 kg. Als ik nu foto's terug zie van toen had ik gewild dat ik had doorgezet. Achteraf gezien was ik zo dicht bij mijn doel. Ik had zelfs al een thigh gap. En nu... nu is alles zo ver weg. Ik weeg zelfs waarschijnlijk boven de 80 kg.
Om de kilo's zo snel mogelijk er weer vanaf te krijgen ben ik weer heel erg bezig met wandelen. Elk weekend komt mijn vriendin en dan is het echter wat lastiger. Zij heeft heel gauw door als ik terug begin te vallen in mijn eetstoornis en dat maakt haar verdrietig. Ik probeer het dus niet opvallend te doen. Alhoewel, zij gaat waarschijnlijk toch de eerste zijn die het opvalt als er weer paar kilo's af zijn.
Ze blijft altijd van vrijdag tot en met zondag. Zondag avond gaat ze dan altijd weer weg. Toen ze nog lag te slapen heb ik gekeken welke trein ze zou pakken zodat ik wist wanneer ik kon gaan wandelen. Ik zou gaan wandelen van half 7 tot half 8. Nouja, ik moest mijn rondje wel iets gaan inkorten want ik heb nog steeds elke avond om half 8 een afspraak met woonbegeleiding.
In de ochtend heb ik 2 eieren op brood voor haar gemaakt met kaas. En voor mezelf 1 ei op brood, zonder kaas. In de middag hebben we noodles gegeten. Ik vind het altijd best eng om zoveel te eten, maar ik wil echt niet dat ze door heeft hoe erg ik aan het terug vallen ben. In de middag belde haar vader en vroeg ze of haar vader haar misschien bij mij thuis op kon halen. Dat zou betekenen dat ze pas laat in de avond weg zou gaan. De stress kwam bij mij al naar boven, want wanneer zou ik nu moeten wandelen?
Maar ze heeft me volgens mij beter door dan ik dacht. Ze vroeg namelijk even later of ik wilde gaan wandelen, want dat zou nu in de avond niet meer kunnen.
In de middag heb ik dus een rondje gewandeld. Mijn rondje moest ik helaas wel wat inkorten dus heb uiteindelijk ongeveer 6000 stappen gezet. Toen ik terug kwam heb ik aangeboden avond eten te maken. Ze vond dit goed, maar ze vroeg zich wel af of ik dit wilde doen zodat ik controle had over het eten. Ik heb gezegd dat ik dit graag voor hou doe, dat klopt ook, maar ik deed het natuurlijk ook zodat ik controle had. Ik had ook de boodschappen gedaan en heb toen veel producten vergeleken zodat ik van alle producten de meest kalorie arme producten had. We hebben groene curry met rijst gegeten, erg lekker.
In de avond heb ik mijn blog afgeschreven en expeditie Robinson gekeken. Ik moet zeggen, er was best goede thinspo in expeditie Robinson. Ik moet bijna ongesteld worden dus de craving naar chocola was behoorlijk aanwezig. Ik heb toen uiteindelijk een klein stukje witte chocolade genomen om deze craving te minderen. Het is uiteindelijk gelukkig bij dit mini stukje gebleven en daarmee heb ik de dag afgesloten op een totaal van 1232 kcal.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 19 januari 2026
Zo hee, wat is dit lang geleden dat ik hier iets heb geschreven! Er is veel gebeurd intussen, en ik ben onder andere behoorlijk wat kilo's aangekomen... Ja, inderdaad. Vet stom.
Ik kan nu weer helemaal opnieuw beginnen is wat er continu door mijn hoofd heen gaat. Maar de eerste kilo's zullen er hopelijk snel afvliegen (dat heb ik ooit ergens gehoord of gelezen). Ik kan in de weekenden niet op mijn eten letten en bewegen, want dan ben ik samen met mijn vriendin. Maar doordeweeks zou het moeten lukken, dat geeft me wel rust. Ik ga doordeweeks in een calorie deficit zitten en in het weekend ga ik het ontbijt skippen (dan slaapt mijn vriendin nog). Naast hoe mijn dagen eruit gaan zien neem ik jullie ook mee vandaag.
Ik werd rond 7 uur vanuit mezelf wakker, ik lag ook al vroeg in bed gisterenavond (rond 10 uur). Ik heb mij aangekleed, mijn huisdieren eten gegeven, en ben richting de Jumbo gelopen (2 minuten). Daar heb ik eten voor vandaag gehaald, onder andere een appel, groente crackers en vitamine drank. Daarna ben ik doorgelopen naar de bushalte en ben ik richting de bibliotheek gegaan om te studeren. Ik heb namelijk donderdag, 22 januari, mijn tentamen van mijn opleiding. Ik ben trouwens gewisseld van opleiding, ik doe nu verpleegkunde hbo. Eenmaal in de bieb aangekomen heb ik mij gesetteld en gestudeerd, tussendoor heb ik een pakje crackers gegeten (in totaal 4 crackers = 231 kcal). In mijn studiepauze heb ik tiktoks van mijzelf teruggekeken waarop ik minimaal 10 kg lichter was, zodat ik gemotiveerd bleef en niet een snack zou kopen bij de SPAR. Dit is uiteindelijk gelukt, ik heb naast mn crackers nog een appel gegeten. Na het studeren, rond 14 uur, ben ik naar huis gewandeld, ik heb echt al mega lang niet veel bewogen. Eenmaal thuis aangekomen was ik daarom echt bezweet, ik heb me snel omgekleed en ben daarna dit gaan schrijven. Voor vandaag laat ik het hierbij, ik hoop jullie weer vaker mee te nemen in mijn dag.
Zo hee, wat is dit lang geleden dat ik hier iets heb geschreven! Er is veel gebeurd intussen, en ik ben onder andere behoorlijk wat kilo's aangekomen... Ja, inderdaad. Vet stom.
Ik werd rond 7 uur vanuit mezelf wakker, ik lag ook al vroeg in bed gisterenavond (rond 10 uur). Ik heb mij aangekleed, mijn huisdieren eten gegeven, en ben richting de Jumbo gelopen (2 minuten). Daar heb ik eten voor vandaag gehaald, onder andere een appel, groente crackers en vitamine drank. Daarna ben ik doorgelopen naar de bushalte en ben ik richting de bibliotheek gegaan om te studeren. Ik heb namelijk donderdag, 22 januari, mijn tentamen van mijn opleiding. Ik ben trouwens gewisseld van opleiding, ik doe nu verpleegkunde hbo. Eenmaal in de bieb aangekomen heb ik mij gesetteld en gestudeerd, tussendoor heb ik een pakje crackers gegeten (in totaal 4 crackers = 231 kcal). In mijn studiepauze heb ik tiktoks van mijzelf teruggekeken waarop ik minimaal 10 kg lichter was, zodat ik gemotiveerd bleef en niet een snack zou kopen bij de SPAR. Dit is uiteindelijk gelukt, ik heb naast mn crackers nog een appel gegeten. Na het studeren, rond 14 uur, ben ik naar huis gewandeld, ik heb echt al mega lang niet veel bewogen. Eenmaal thuis aangekomen was ik daarom echt bezweet, ik heb me snel omgekleed en ben daarna dit gaan schrijven. Voor vandaag laat ik het hierbij, ik hoop jullie weer vaker mee te nemen in mijn dag.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 20 januari 2026
Vanochtend werd ik om 03:30 uur wakker, doordat ik niet meer kon slapen. Ik had gisteren afgesproken met mensen uit de PS groepen dat ik mezelf vandaag zou wegen. Ik was heel nerveus, ik heb mijn routine gedaan en ben op de weegschaal gaan staan. Ik schrok me kapot! Ik weeg boven de 100 kg. Dit motiveerde me wel maar ik raakte ook in paniek. Ik heb daarom ontbijt geskipt of nou ja... ik heb alleen een matcha latte op (een koffie cupje) met havermelk. Verder heb ik de hele dag gevast tot het avondeten.
Het is vandaag namelijk dinsdag en dat betekent dat mijn moeder op bezoek komt om samen avond te eten en te helpen in het huishouden. Ik was zenuwachtig dat ze avondeten zou kiezen met veel kcal, daarom heb ik een voorstel gedaan. Ik ben voor spinazie à la crème, aardappels en een gekookt ei gegaan. Tijdens het avondeten maakte ze de opmerking dat ik vergeten was toetje te halen (in mijn gezin is een toetje normaal). Ik heb gezegd dat ik vol zat, dat was ook echt zo. Toen ze toetje is gaan halen voor haarzelf kwam ze ook terug met een zak m&m's. Ik heb later op de avond besloten een klein handje mee te eten, want ik wil niet dat ik verdacht word van niet eten. Later op de avond toen ze weg was heb ik afwasmiddel over de m&m's gespoten die nog in de zak zaten. En zei ik in mijn hoofd "Je dacht toch niet dat je dat echt ging eten, of wel soms?"
Qua beweging heb ik overdag wat kleine stukjes gewandeld zoals van de bushalte naar mijn behandelafspraak, en van de bushalte naar de supermarkt. Ik ben niet mega blij met mijn aantal stappen die ik heb gezet, dit waren er bijna 6000. Maar iets is beter dan niets, zeker als je vriendin je locatie kan zien en doorheeft wanneer ik wandel. Om in de toekomst meer stappen op een dag te zetten heb ik best impulsief besloten dat ik een loopband voor binnen zou kopen. Ik heb deze later op de avond besteld toen ik zeker wist dat ik deze kon verstoppen zonder dat hij makkelijk gevonden zou worden.
Nu ik dit aan het schrijven ben kan ik niet wachten om mij morgen te wegen, ik weet namelijk vrijwel zeker dat ik ben afgevallen. Dat moet haast wel, heb minder dan 1000 kcal gegeten en ook nog stukjes gewandeld. Met de gedachte dat ik morgen ben afgevallen ben ik in mijn bed gaan liggen. Ik heb nog wat op TikTok gescrolled, ik heb een nieuw account aangemaakt waarop ik pro ana video's kan kijken zonder dat mijn for you page verandert op mijn hoofdaccount. Daarna ben ik lekker gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag.
Vanochtend werd ik om 03:30 uur wakker, doordat ik niet meer kon slapen. Ik had gisteren afgesproken met mensen uit de PS groepen dat ik mezelf vandaag zou wegen. Ik was heel nerveus, ik heb mijn routine gedaan en ben op de weegschaal gaan staan. Ik schrok me kapot! Ik weeg boven de 100 kg. Dit motiveerde me wel maar ik raakte ook in paniek. Ik heb daarom ontbijt geskipt of nou ja... ik heb alleen een matcha latte op (een koffie cupje) met havermelk. Verder heb ik de hele dag gevast tot het avondeten.
Het is vandaag namelijk dinsdag en dat betekent dat mijn moeder op bezoek komt om samen avond te eten en te helpen in het huishouden. Ik was zenuwachtig dat ze avondeten zou kiezen met veel kcal, daarom heb ik een voorstel gedaan. Ik ben voor spinazie à la crème, aardappels en een gekookt ei gegaan. Tijdens het avondeten maakte ze de opmerking dat ik vergeten was toetje te halen (in mijn gezin is een toetje normaal). Ik heb gezegd dat ik vol zat, dat was ook echt zo. Toen ze toetje is gaan halen voor haarzelf kwam ze ook terug met een zak m&m's. Ik heb later op de avond besloten een klein handje mee te eten, want ik wil niet dat ik verdacht word van niet eten. Later op de avond toen ze weg was heb ik afwasmiddel over de m&m's gespoten die nog in de zak zaten. En zei ik in mijn hoofd "Je dacht toch niet dat je dat echt ging eten, of wel soms?"
Qua beweging heb ik overdag wat kleine stukjes gewandeld zoals van de bushalte naar mijn behandelafspraak, en van de bushalte naar de supermarkt. Ik ben niet mega blij met mijn aantal stappen die ik heb gezet, dit waren er bijna 6000. Maar iets is beter dan niets, zeker als je vriendin je locatie kan zien en doorheeft wanneer ik wandel. Om in de toekomst meer stappen op een dag te zetten heb ik best impulsief besloten dat ik een loopband voor binnen zou kopen. Ik heb deze later op de avond besteld toen ik zeker wist dat ik deze kon verstoppen zonder dat hij makkelijk gevonden zou worden.
Nu ik dit aan het schrijven ben kan ik niet wachten om mij morgen te wegen, ik weet namelijk vrijwel zeker dat ik ben afgevallen. Dat moet haast wel, heb minder dan 1000 kcal gegeten en ook nog stukjes gewandeld. Met de gedachte dat ik morgen ben afgevallen ben ik in mijn bed gaan liggen. Ik heb nog wat op TikTok gescrolled, ik heb een nieuw account aangemaakt waarop ik pro ana video's kan kijken zonder dat mijn for you page verandert op mijn hoofdaccount. Daarna ben ik lekker gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 21 januari 2026
Ik was vanochtend rond 5 uur wakker en heb toen mijn routine gedaan voor het wegen. Nadat ik naar het toilet was gegaan was het dan zover. Ik stond erop en keek naar het getal en dacht wow hoeveel vocht kan een mens wel niet vasthouden. Want no way dat ik 3,3 kg vet ben afgevallen, dat is niet eens realistisch en dus onmogelijk. Ondanks dat het grote deel vocht is ben ik heel blij. Ik ben een stapje dichterbij de 90 kg. Ik ben na het wegen rustig wakker geworden met een kop thee terwijl ik scrollede over mijn pro ana for you page op TikTok. Ik heb in de ochtend ook geprobeerd te studeren voor mijn tentamen van morgen, dat is helaas niet gelukt. Rond een uur of 10 heb ik een appel gegeten, want ik had de drang om eten te halen bij de supermarkt en dit te eten.
Verder heb ik alleen overdag rond 17.00 uur avond gegeten. Mijn avondeten was aardappelpuree met rode kool en een groente burger. Mijn totaal aantal kcal stond nu op 507. Ik heb een beetje van mijn aardappelpuree laten liggen en naderhand weggegooid. Ik vond het nogal droog en kreeg het haast niet doorgeslikt. Ik heb overdag niet veel bewogen, daar baal ik wel van. Mijn loopband komt morgen of overmorgen binnen. Helaas ben ik overmorgen maar tot ongeveer 11.00 uur thuis, dus er is een kans dat ik de bezorgdatum moet verzetten. Ik wilde heel graag instellen dat ik pas op TikTok en Instagram mag als ik 3000 stappen heb gezet, helaas ben ik er nog niet achter hoe dit moet op een Samsung telefoon. Ik heb het ook al aan chatgpt gevraagd, maar zonder succes.
Ik had in de avond een afspraak met woonbegeleiding en we hebben samen bedacht hoe ik mijn dagen kan invullen als ik geen lessen heb. We zijn uitgekomen op lezen, ik zie dit als een mooie kans om alle eetstoornis boeken te gaan lezen die op mijn Kobo e-reader staan. Ik heb ook nog wat extra boeken gedownload. Ik heb eerder al veel boeken gelezen over eetstoornissen en afvallen en dat motiveerde me heel erg dus ik hoop deze keer ook. De boeken die ik heb gedownload zijn: elena vanishing; paperweight; thin girls & wintergirls.
Ik was vanochtend rond 5 uur wakker en heb toen mijn routine gedaan voor het wegen. Nadat ik naar het toilet was gegaan was het dan zover. Ik stond erop en keek naar het getal en dacht wow hoeveel vocht kan een mens wel niet vasthouden. Want no way dat ik 3,3 kg vet ben afgevallen, dat is niet eens realistisch en dus onmogelijk. Ondanks dat het grote deel vocht is ben ik heel blij. Ik ben een stapje dichterbij de 90 kg. Ik ben na het wegen rustig wakker geworden met een kop thee terwijl ik scrollede over mijn pro ana for you page op TikTok. Ik heb in de ochtend ook geprobeerd te studeren voor mijn tentamen van morgen, dat is helaas niet gelukt. Rond een uur of 10 heb ik een appel gegeten, want ik had de drang om eten te halen bij de supermarkt en dit te eten.
Verder heb ik alleen overdag rond 17.00 uur avond gegeten. Mijn avondeten was aardappelpuree met rode kool en een groente burger. Mijn totaal aantal kcal stond nu op 507. Ik heb een beetje van mijn aardappelpuree laten liggen en naderhand weggegooid. Ik vond het nogal droog en kreeg het haast niet doorgeslikt. Ik heb overdag niet veel bewogen, daar baal ik wel van. Mijn loopband komt morgen of overmorgen binnen. Helaas ben ik overmorgen maar tot ongeveer 11.00 uur thuis, dus er is een kans dat ik de bezorgdatum moet verzetten. Ik wilde heel graag instellen dat ik pas op TikTok en Instagram mag als ik 3000 stappen heb gezet, helaas ben ik er nog niet achter hoe dit moet op een Samsung telefoon. Ik heb het ook al aan chatgpt gevraagd, maar zonder succes.
Ik had in de avond een afspraak met woonbegeleiding en we hebben samen bedacht hoe ik mijn dagen kan invullen als ik geen lessen heb. We zijn uitgekomen op lezen, ik zie dit als een mooie kans om alle eetstoornis boeken te gaan lezen die op mijn Kobo e-reader staan. Ik heb ook nog wat extra boeken gedownload. Ik heb eerder al veel boeken gelezen over eetstoornissen en afvallen en dat motiveerde me heel erg dus ik hoop deze keer ook. De boeken die ik heb gedownload zijn: elena vanishing; paperweight; thin girls & wintergirls.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 23 januari 2026
Toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan was ik mega blij. Mijn hele dag was alweer goed. Ik was 0.7 kg afgevallen, terwijl ik in de avond ervoor 1,5 kilo meer woog dan gisterenochtend. Om mijn dag actief te starten ben ik op mijn loopband gaan wandelen. Ik heb paar keer 10 min gewandeld met korte pauzes tussendoor. De reden dat ik het nog niet langer volhoud is doordat mijn hele conditie helaas is weggegaan.
Rond 10 uur 's ochtends heb ik kaartjes voor een festival gescoord en rond half 11 ging ik alweer uit huis om een weekend naar mn vriendin toe te gaan. In de trein heb ik een eetstoornis gerelateerd boek gelezen (Elena vanishing). Ook heb ik toen telegram + relevante weight loss apps verborgen op mijn telefoon. Rond 13 uur was ik bij mijn vriendin nadat ik boodschappen heb gedaan voor het weekend. Later in de middag hebben we met de hond een wandeling gemaakt. In de avond hebben we spinazie met ei en aardappelen gegeten en serie gekeken. Ik ben op tijd gaan slapen zodat ik niet mee hoefde te eten met de snack in de avond. Toch had ze me wakker gemaakt om te vragen of ik wilde. Ik heb gelukkig in mijn slaap nee gezegd want ik had geen zin in eten. Mijn vriendin zegt nu net dat dat waarschijnlijk kwam doordat ik lekker lag te slapen, how little does she know. Ik zit er echter wel over na te denken om te zeggen dat ik aan het afvallen ben om op een gezond gewicht te komen. Maar ik moet nog even bedenken hoezo ik me in eerste instantie dan überhaupt heb gewogen.
Toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan was ik mega blij. Mijn hele dag was alweer goed. Ik was 0.7 kg afgevallen, terwijl ik in de avond ervoor 1,5 kilo meer woog dan gisterenochtend. Om mijn dag actief te starten ben ik op mijn loopband gaan wandelen. Ik heb paar keer 10 min gewandeld met korte pauzes tussendoor. De reden dat ik het nog niet langer volhoud is doordat mijn hele conditie helaas is weggegaan.
Rond 10 uur 's ochtends heb ik kaartjes voor een festival gescoord en rond half 11 ging ik alweer uit huis om een weekend naar mn vriendin toe te gaan. In de trein heb ik een eetstoornis gerelateerd boek gelezen (Elena vanishing). Ook heb ik toen telegram + relevante weight loss apps verborgen op mijn telefoon. Rond 13 uur was ik bij mijn vriendin nadat ik boodschappen heb gedaan voor het weekend. Later in de middag hebben we met de hond een wandeling gemaakt. In de avond hebben we spinazie met ei en aardappelen gegeten en serie gekeken. Ik ben op tijd gaan slapen zodat ik niet mee hoefde te eten met de snack in de avond. Toch had ze me wakker gemaakt om te vragen of ik wilde. Ik heb gelukkig in mijn slaap nee gezegd want ik had geen zin in eten. Mijn vriendin zegt nu net dat dat waarschijnlijk kwam doordat ik lekker lag te slapen, how little does she know. Ik zit er echter wel over na te denken om te zeggen dat ik aan het afvallen ben om op een gezond gewicht te komen. Maar ik moet nog even bedenken hoezo ik me in eerste instantie dan überhaupt heb gewogen.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 25 januari 2026
Ik heb vannacht echt bagger geslapen. Ik heb 2 uur wakker gelegen en daarna nog een uurtje geslapen tot 7. Toen heb ik de hond van mijn vriendin uitgelaten. Ik zat te twijfelen of ik een grote ronde zou gaan lopen met dr. Maar toen bedacht ik me "Mijn vriendin is wakker geworden van dat ik weg ging met de hond, dus dan vraagt ze zich vast af waar ik blijf. Bovendien gaan we al wandelen in een bos vandaag, dus aan de stappen kom ik wel." Ik heb toen besloten om gauw weer naar binnen te gaan, het was ook nog veel te koud. Ik heb toen nadat de hond had ontbeten mijn eigen ontbijt "gemaakt". Tussen haakjes, want ik heb het brood laten kruimelen op een bord, daarna weggegooid in de prullenbak (wel goed verstopt) en een mes vies gemaakt met jam. Het bord heb ik vervolgens bij mij neer gezet zodat het lijkt alsof ik daadwerkelijk heb gegeten, het tegendeel dus. Mijn vriendin was intussen weer gaan slapen. Rond 10 uur maakte ik mijn vriendin wakker, maar ze wilde nog een uurtje langer slapen. Dat betekende voor mij een uur nog gezellig kunnen kletsen in de groepen op Telegram. Als mijn vriendin wakker is moet ik hiermee oppassen, ze wil niet dat ik in die groepen zit.
Gisteren ben ik met haar het gesprek aangegaan dat ik wil afvallen. Ik heb toen gezegd dat ik het doe voor mijn gezondheid, ik heb momenteel overgewicht. Ze schoot helaas in de paniek en denkt dan gauw dat ik terugval in mijn es (is ook zo, maar hoeft zij niet te weten). Ik heb uitgelegd dat overgewicht hebben veel risico's met zich mee brengt en dat ik gewoon wat gezonder wil eten. Vanochtend toen ze eenmaal wakker was vertelde zij mij dat zij ook wat gezonder wil gaan eten. Dat deed en doet mij goed om te horen. Om 13.00 uur werden we opgehaald door de vader van mijn vriendin en zijn we gaan wandelen. Daarvoor had ik wel nog even gauw 2 boterhammen met jam gegeten, ik voelde me wat duizelig dus dat leek me wel verstandig. In de tijd dat we thuis waren maakte ik mij de hele tijd zorgen dat mijn vriendin erachter zou komen dat ik de boterhammen heb weggegooid van het ontbijt. Ik heb toen besloten dat ik het voortaan buiten in een prullenbak weggooi als ik de hond 's ochtends uitlaat.
'S middags hebben we toch iets minder ver gewandeld dan ik had gehoopt en zat ik op nog geen 5000 stappen. Dit zorgde wel voor wat stress, maar ik kon mezelf geruststellen door de gedachte dat ik thuis eventueel nog op mijn loopband kon gaan lopen. Na mijn treinreis terug naar huis heb ik inderdaad op mijn loopband nog wat gelopen. Ook heb ik mij 's avonds gewogen. Ik woog helaas 600 gram meer dan de laatste keer dat ik had gewogen (vrijdag ochtend). Ik hoop dat dit vocht is, moet haast wel want ik heb alle dagen bij mijn vriendin onder de 1000 kcal gegeten. Ik woog eerder vorige week ook al zwaarder in de avond en toch was ik toen veel afgevallen. Ik hoop dat dat morgenochtend ook zo is. Nadat ik de 8000 stappen had gehaald ben ik gaan slapen.
Ik heb vannacht echt bagger geslapen. Ik heb 2 uur wakker gelegen en daarna nog een uurtje geslapen tot 7. Toen heb ik de hond van mijn vriendin uitgelaten. Ik zat te twijfelen of ik een grote ronde zou gaan lopen met dr. Maar toen bedacht ik me "Mijn vriendin is wakker geworden van dat ik weg ging met de hond, dus dan vraagt ze zich vast af waar ik blijf. Bovendien gaan we al wandelen in een bos vandaag, dus aan de stappen kom ik wel." Ik heb toen besloten om gauw weer naar binnen te gaan, het was ook nog veel te koud. Ik heb toen nadat de hond had ontbeten mijn eigen ontbijt "gemaakt". Tussen haakjes, want ik heb het brood laten kruimelen op een bord, daarna weggegooid in de prullenbak (wel goed verstopt) en een mes vies gemaakt met jam. Het bord heb ik vervolgens bij mij neer gezet zodat het lijkt alsof ik daadwerkelijk heb gegeten, het tegendeel dus. Mijn vriendin was intussen weer gaan slapen. Rond 10 uur maakte ik mijn vriendin wakker, maar ze wilde nog een uurtje langer slapen. Dat betekende voor mij een uur nog gezellig kunnen kletsen in de groepen op Telegram. Als mijn vriendin wakker is moet ik hiermee oppassen, ze wil niet dat ik in die groepen zit.
Gisteren ben ik met haar het gesprek aangegaan dat ik wil afvallen. Ik heb toen gezegd dat ik het doe voor mijn gezondheid, ik heb momenteel overgewicht. Ze schoot helaas in de paniek en denkt dan gauw dat ik terugval in mijn es (is ook zo, maar hoeft zij niet te weten). Ik heb uitgelegd dat overgewicht hebben veel risico's met zich mee brengt en dat ik gewoon wat gezonder wil eten. Vanochtend toen ze eenmaal wakker was vertelde zij mij dat zij ook wat gezonder wil gaan eten. Dat deed en doet mij goed om te horen. Om 13.00 uur werden we opgehaald door de vader van mijn vriendin en zijn we gaan wandelen. Daarvoor had ik wel nog even gauw 2 boterhammen met jam gegeten, ik voelde me wat duizelig dus dat leek me wel verstandig. In de tijd dat we thuis waren maakte ik mij de hele tijd zorgen dat mijn vriendin erachter zou komen dat ik de boterhammen heb weggegooid van het ontbijt. Ik heb toen besloten dat ik het voortaan buiten in een prullenbak weggooi als ik de hond 's ochtends uitlaat.
'S middags hebben we toch iets minder ver gewandeld dan ik had gehoopt en zat ik op nog geen 5000 stappen. Dit zorgde wel voor wat stress, maar ik kon mezelf geruststellen door de gedachte dat ik thuis eventueel nog op mijn loopband kon gaan lopen. Na mijn treinreis terug naar huis heb ik inderdaad op mijn loopband nog wat gelopen. Ook heb ik mij 's avonds gewogen. Ik woog helaas 600 gram meer dan de laatste keer dat ik had gewogen (vrijdag ochtend). Ik hoop dat dit vocht is, moet haast wel want ik heb alle dagen bij mijn vriendin onder de 1000 kcal gegeten. Ik woog eerder vorige week ook al zwaarder in de avond en toch was ik toen veel afgevallen. Ik hoop dat dat morgenochtend ook zo is. Nadat ik de 8000 stappen had gehaald ben ik gaan slapen.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 17 februari 2026
Vanochtend werd ik wakker uit een pro ana droom, thinspo om mee wakker te worden, MY DREAM. Eenmaal toen ik wakker was geworden ben ik mijn ritueel gaan doen voor het wegen, en ik was 200 g lichter dan gisterenochtend. Daar was ik heel blij mee want gisteren was ik ineens 500 gram aangekomen terwijl ik de dag ervoor onder de 1000 kcal had gegeten. Ik baalde daar gisteren enorm van, maar doorzetten gisteren heeft gewerkt want er was vanochtend dus weer gewicht af. Daarna ben ik gaan ontbijten, ik had chocolade mousse, dat is op dit moment echt mijn guilty pleasure en daar neem ik chiazaad of psyllium vezels doorheen voor een betere stoelgang. Daarna ben ik weer eventjes gaan slapen want het was nog heel vroeg, toen ik wakker werd moest ik een grote boodschap doen dus besloot ik nog eens op de weegschaal te gaan staan en wat bleek? Er was nu in vergelijking met gisteren ochtend 400 gram af. Dat terwijl ik al had ontbeten en had gedronken. Ik ben daarna me gaan aankleden en heb ik wat huishoudelijke taakjes gedaan. Ook heb ik mij klaargemaakt om vandaag naar mijn vriendin toe te gaan.
Rond 10.45 uur vertrok ik van huis om richting mijn vriendin te gaan. We zijn vandaag gaan wandelen bij het strand met haar hondje. Dit was heel gezellig, mijn spanning ging naarmate het later werd wel omhoog. Dit kwam doordat we vanavond frietjes zouden eten. Ik vond dit heel spannend, om dit wat minder spannend te maken heb ik gevraagd aan mijn vriendin of het goed is als ik mijn eten af weeg. Dit vond ze gelukkig goed, en ze vond het knap dat ik dit durfde te vragen. Ze weet inmiddels dat ik weer actief bezig ben met afvallen enzo, dus dat maakt het ook makkelijker voor mij. Ze weet alleen niet dat mijn doel ondergewicht is, en ik vind het ook lastig om daar eerlijk over te zijn want ik wil niet dat ze zich zorgen gaat maken. Ik kwam rond 20.00 uur thuis van mijn dagje weg en had inmiddels 11.000 stappen gezet. Ik was echt gesloopt dus ben gauw naar mijn bedje toe gegaan.
Vanochtend werd ik wakker uit een pro ana droom, thinspo om mee wakker te worden, MY DREAM. Eenmaal toen ik wakker was geworden ben ik mijn ritueel gaan doen voor het wegen, en ik was 200 g lichter dan gisterenochtend. Daar was ik heel blij mee want gisteren was ik ineens 500 gram aangekomen terwijl ik de dag ervoor onder de 1000 kcal had gegeten. Ik baalde daar gisteren enorm van, maar doorzetten gisteren heeft gewerkt want er was vanochtend dus weer gewicht af. Daarna ben ik gaan ontbijten, ik had chocolade mousse, dat is op dit moment echt mijn guilty pleasure en daar neem ik chiazaad of psyllium vezels doorheen voor een betere stoelgang. Daarna ben ik weer eventjes gaan slapen want het was nog heel vroeg, toen ik wakker werd moest ik een grote boodschap doen dus besloot ik nog eens op de weegschaal te gaan staan en wat bleek? Er was nu in vergelijking met gisteren ochtend 400 gram af. Dat terwijl ik al had ontbeten en had gedronken. Ik ben daarna me gaan aankleden en heb ik wat huishoudelijke taakjes gedaan. Ook heb ik mij klaargemaakt om vandaag naar mijn vriendin toe te gaan.
Rond 10.45 uur vertrok ik van huis om richting mijn vriendin te gaan. We zijn vandaag gaan wandelen bij het strand met haar hondje. Dit was heel gezellig, mijn spanning ging naarmate het later werd wel omhoog. Dit kwam doordat we vanavond frietjes zouden eten. Ik vond dit heel spannend, om dit wat minder spannend te maken heb ik gevraagd aan mijn vriendin of het goed is als ik mijn eten af weeg. Dit vond ze gelukkig goed, en ze vond het knap dat ik dit durfde te vragen. Ze weet inmiddels dat ik weer actief bezig ben met afvallen enzo, dus dat maakt het ook makkelijker voor mij. Ze weet alleen niet dat mijn doel ondergewicht is, en ik vind het ook lastig om daar eerlijk over te zijn want ik wil niet dat ze zich zorgen gaat maken. Ik kwam rond 20.00 uur thuis van mijn dagje weg en had inmiddels 11.000 stappen gezet. Ik was echt gesloopt dus ben gauw naar mijn bedje toe gegaan.
- Leden-account
- Leden vertellen ...

- Berichten: 38
Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO
Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 18 februari 2026
Ik ben vannacht tot wel drie keer wakker geworden, ik had elke keer zo een dorst. Ik wilde gaan wegen maar ik dacht nee, ik moet wachten tot ik mij rond 6/ 7 uur 's ochtends heb gewogen, want mijn meting moet wel zo accuraat mogelijk blijven. Om 06.15 uur ben ik mij gaan wegen. Ik was echt bang dat ik aangekomen zou zijn want 1) ik heb gisterenavond frietjes met saus gegeten en 2) ik ben ongesteld en 3) ik heb gisteren te weinig gedronken. Toch bleek het tegendeel waar te zijn, ik was 600 gram afgevallen, en wat sprong ik een gat in de lucht! Ik ben mij na het wegen gaan klaarmaken om te gaan hardlopen. Ik had mij dit gisteren voorgenomen, en toen ik eenmaal in het bos was en de drukte van mensen zag dacht ik waar ben ik aan begonnen. Ik heb eerst 15 minuten gewandeld en daarna 4x 30 sec hardlopen, 2 minuten rust. Ik weet dat het echt weinig voorstelt maar ik heb nooit in mijn leven hardgelopen en ben dus echt een beginner hierin. Ik voelde me achteraf wel heel trots dat ik het heb gedaan, nu is de truc: volhouden. Ik hoop stiekem dat ik weer zo een "last" ga krijgen van mijn beweegdrang, ik voel me dan namelijk ook veel fitter en zelfverzekerder (denk ik). Maar aan de andere kant haalt het ook veel vrijheid weg, zo dubbelop.
In de avond heb ik wraps gegeten, wat voor een totaal van 687 kcal zorgde. Ik heb vandaag (toen ik boodschappen ging doen) mijn drang in kunnen houden om paaseitjes te kopen. Ik heb wel nog gekeken naar de kcal op de verpakking, maar toen dacht ik, echt zonde als ik mijn dag ga laten beïnvloeden door mijn hormonen (menstruatie) en het is zonde van de kcal en hoe goed ik bezig ben vandaag. 'S avonds heb ik mij nog gewogen en woog ik 700 gram meer dan vanochtend, hopelijk is er morgen dus wat af...
Verder had ik het overdag heel koud dus heeft mijn vader een warmtekussen voor mij gehaald bij de HEMA, mega blij mee. Deze kwam hij in de avond nog brengen, samen met lekker eten. Super stom heb ik berekend hoeveel calorieën 1 koek zou zijn, ongeveer 320. Ik heb er toen heel verstandig voor gekozen om afwasmiddel op de koeken te doen zodat het niet meer eetbaar is. Eenmaal weggegooid in de prullenbak ontstond er weer een hele rust in mijn hoofd en niet continu de drang om het op te eten.
Ik ben vannacht tot wel drie keer wakker geworden, ik had elke keer zo een dorst. Ik wilde gaan wegen maar ik dacht nee, ik moet wachten tot ik mij rond 6/ 7 uur 's ochtends heb gewogen, want mijn meting moet wel zo accuraat mogelijk blijven. Om 06.15 uur ben ik mij gaan wegen. Ik was echt bang dat ik aangekomen zou zijn want 1) ik heb gisterenavond frietjes met saus gegeten en 2) ik ben ongesteld en 3) ik heb gisteren te weinig gedronken. Toch bleek het tegendeel waar te zijn, ik was 600 gram afgevallen, en wat sprong ik een gat in de lucht! Ik ben mij na het wegen gaan klaarmaken om te gaan hardlopen. Ik had mij dit gisteren voorgenomen, en toen ik eenmaal in het bos was en de drukte van mensen zag dacht ik waar ben ik aan begonnen. Ik heb eerst 15 minuten gewandeld en daarna 4x 30 sec hardlopen, 2 minuten rust. Ik weet dat het echt weinig voorstelt maar ik heb nooit in mijn leven hardgelopen en ben dus echt een beginner hierin. Ik voelde me achteraf wel heel trots dat ik het heb gedaan, nu is de truc: volhouden. Ik hoop stiekem dat ik weer zo een "last" ga krijgen van mijn beweegdrang, ik voel me dan namelijk ook veel fitter en zelfverzekerder (denk ik). Maar aan de andere kant haalt het ook veel vrijheid weg, zo dubbelop.
In de avond heb ik wraps gegeten, wat voor een totaal van 687 kcal zorgde. Ik heb vandaag (toen ik boodschappen ging doen) mijn drang in kunnen houden om paaseitjes te kopen. Ik heb wel nog gekeken naar de kcal op de verpakking, maar toen dacht ik, echt zonde als ik mijn dag ga laten beïnvloeden door mijn hormonen (menstruatie) en het is zonde van de kcal en hoe goed ik bezig ben vandaag. 'S avonds heb ik mij nog gewogen en woog ik 700 gram meer dan vanochtend, hopelijk is er morgen dus wat af...
Verder had ik het overdag heel koud dus heeft mijn vader een warmtekussen voor mij gehaald bij de HEMA, mega blij mee. Deze kwam hij in de avond nog brengen, samen met lekker eten. Super stom heb ik berekend hoeveel calorieën 1 koek zou zijn, ongeveer 320. Ik heb er toen heel verstandig voor gekozen om afwasmiddel op de koeken te doen zodat het niet meer eetbaar is. Eenmaal weggegooid in de prullenbak ontstond er weer een hele rust in mijn hoofd en niet continu de drang om het op te eten.