Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 10 maart 2026
Vanochtend toen ik wakker werd ben ik eerst naar het toilet geweest, daarna meteen op de weegschaal gaan staan. Ik dacht ik heb gisteren immers veel bewogen en relatief weinig gegeten dus ik zal toch wel afgevallen moeten zijn?! Ik stond erop en ik baalde enorm, "maar" 200 gram afgevallen. Soms snap ik zo niks van het getal op de weegschaal, en dat kan mij zo frustreren. Ik hoop gauw weer terug te zitten op het getal van eind vorige week. Maar goed, voor nu moet ik hard aan de bak. Ik begon daarom mijn dag op de loopband, 1 km gelopen. Daarna heb ik een eiwitrijk ontbijtje genomen (magere kwark met frambozen). Na de loopband ben ik me gaan klaarmaken voor mijn lesdag. Ik heb bewust geen eten meegenomen voor mee naar mijn lessen. Dit leek een goed plan, totdat ik in mijn hoorcollege zat en mijn buik ineens keihard begon te rommelen. Een vriendin bood mij een banaan aan, heel lief maar ik moet echt afvallen, dus mijn antwoord was "nee bedankt, het komt goed". Mijn lichaam was het er duidelijk niet mee eens dat ik weinig had ontbeten en al behoorlijk wat stappen erop had zitten (4000 om 10 uur 's ochtends ongeveer). Ik was ook naar de bushalte verderop gewandeld (10 minuten). Vanaf daar heb ik de bus gepakt en ben ik eerder uitgestapt zodat ik weer 10 minuten erbij op kon tellen. Na mijn hoorcollege was het weer 10 minuten wandelen naar het volgende les gebouw, ideaal voor mijn stappen is wat ik dacht. Het was inmiddels tegen lunchtijd en mijn vriendinnen hadden allemaal brood mee. Ik keek met volle mond toe hoe zij dat aten (voor mij). Na mijn lessen ben ik weer naar de bushalte gewandeld (10 minuten) en vanaf daar weer de bus terug + weer 10 minuten wandelen. Eenmaal thuis gekomen was het al half zes dus heb ik mijn avondeten gemaakt, salade met linzen, aardbeien en een zachte kaas. Ik zat hier gelukkig vol van en heb de rest van de avond niks meer gegeten. In de avond ben ik nog een keer op de weegschaal gaan staan en ik woog maar 400 gram meer als vanochtend. Hopelijk morgen dus een negatief getal op de weegschaal. Ik had nu 9000 stappen en was hier nog niet tevree mee, dus besloot ik nog even op mijn loopband te wandelen. Ik heb het tot de 10.000 stappen volgehouden. Daarna stortte ik in van de moeheid en ben ik mij gaan klaarmaken om naar bed te gaan. Voor nu dus, slaaplekker.
Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie